“A SZAKEMBER AZ, AKI EGYRE TÖBBET ÉS TÖBBET TUD EGYRE KISEBB ÉS KISEBB DOLGOKRÓL...”
WILLIAMS JAMES MAYO, A MAYO KLINIKA EGYIK ALAPÍTÓJA
Magyarország az elmúlt évtizedben - az első Széchenyi Tervet követő időszakban - az európai fogászati turizmus területén közel 40%-os piaci részesedést ért el, így az európai fogászati turizmus elsőszámú célállomásává vált. Ma Európa elismert, világszínvonalú, fogászati turisztikai központja Budapest. Ezt az eredményt az elmúlt évtizedben, mikro- és kisvállalkozások, többségében családi fogászatok és a családi fogászatokban dolgozó szakemberek önerőből, érdemi állami támogatás vagy kormányzati fejlesztés, segítség nélkül érték el.
Magyarország a fogászati turizmusban betöltött vezető szerepét évek óta egyre kisebb különbséggel tudja megtartani az elmúlt időszakban erőteljes állami támogatásban részesülő lengyelországi, törökországi, román és bolgár versenytársakkal szemben. Ma még Budapest az európai fogászati turizmus fővárosa, de számos hazai és nemzetközi szakértő szerint csak hónapok kérdése, hogy a vezető pozíciónkat elveszítsük.
A piacvezető szerep megőrzése érdekében szükség van egy, a növekedést fenntartó és erősítő intézményre, egy központi piackutató és üzletszervező vállalatra és egy egészségturisztikai gazdaságfejlesztő programra. Ebből a felismerésből született meg az a több mint egy éves szakmai előkészítő munka, amelynek eredményeként 2010. szeptemberében megkezdte működését az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. és három társvállalata.
Az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. munkatársai és a program alapítói, Dr. Bátorfi Béla és Szűcs László, Prof. Dr. Piffkó József, a Magyar Arc-, Állcsont- és Szájsebészeti Társaság elnökének szakmai segítségével, a szektor meghatározó szereplőinek összefogásával, valamint nemzetközi támogatással az elmúlt évben kidolgoztak egy egészségturisztikai gazdaságfejlesztési programot. A program első ütemében az egészségipari turizmus, ezen belül is kiemelten a fogászati turizmus és az allergia turizmus területére koncentrál.
A cégcsoport tervei szerint 2014-től, a beruházás első ütemében, négy európai célország 6-10 nagyvárosában nyit az OTI Zrt. hálózatba rendezett értékesítő irodákat egy magyarországi központtal. Az Egyesült Királyságban London, Manchester, Liverpool; Németországban Berlin, Frankfurt, München, Köln; Franciaországban Párizs, Lyon; Olaszországban Milánó szerepel az üzleti tervben.